Instagram Influencer Marketing: wat is deze site precies?

Instagram is een social media site met een nadruk op visuele weergaven, zoals digitale foto’s en video’s. Op deze site deel je als gebruiker eenvoudig foto’s met jouw volgers. Deze volgers hebben tevens de optie om jouw content te delen, oftewel deze foto’s worden aan de hand van een deel-knop op hun eigen tijdlijn geplaatst zodat hun volgers vervolgens deze foto’s (of video’s) te zien krijgen. Door de visuele aspecten, de hashtags en het delen van content in een handomdraai is Instagram Influencer Marketing een interessante toevoeging aan de marketingmix van bedrijven. Wat moet je jezelf hier precies bij voorstellen.

Wat is Influencer Marketing en hoe vindt dit plaats op Instagram?

Om na te gaan wat Instagram Influencer Marketing precies is, moeten we eerst een stap terug nemen en nader bekijken wat Influencer Marketing precies inhoudt. Want alhoewel dit recent een trend aan het worden is op het gebied van marketing, zijn er nog steeds bedrijven die niet bekend zijn met dit fenomeen. Influencer Marketing werkt aan de hand van Influencers op social media sites (zoals Instagram). Dit zijn content creators die online erg actief zijn en daarnaast de beschikking hebben over een publiek dat hen volgt. Voor bedrijven zijn zij dus een interessante bron voor het bereiken van een bepaalde doelgroep. Dit maakt Instagram Influencer Marketing een erg aantrekkelijke optie voor bedrijven.

Wat maakt Instagram Influencer Marketing zo krachtig?

Instagram is een uitstekende site om Influencer Marketing op te beoefenen dankzij een aantal kwaliteiten die het van nature bezit. Ten eerste beschikt Instagram over vele gebruikers, de stand in april van 2017 stond op zo’n 375 gebruikers die maandelijks op hun Instagram account inlogden. Je hebt dus een potentieel enorm bereik op deze social media site.

Daarnaast is het visuele aspect nog een factor die Instagram Influencer Marketing zo effectief maakt. Wil je het pand van jouw bedrijf promoten? Simpel, geef een Influencer een rondleiding door de winkel zodat deze de locatie op een leuke manier kan representeren. Breng je een nieuw product op de markt en wil je dit promoten bij jouw beoogde doelgroep? Er zijn vele Influencers die maar wat graag poseren met jouw nieuwe producten. Denk bijvoorbeeld aan lifestyle bloggers die reclame maken voor een make-up merk.

Daarnaast is uit onderzoek gebleken dat het engagement met de gebruikers vergroot wordt louter door media te plaatsen waarop de gezichten van mensen te zien is. Door een menselijk gezicht toe te voegen aan de marketing, vergroot je de kans op engagement vanuit de beoogde doelgroep. Ook dit maakt Instagram Influencer Marketing een interessante optie voor menig merk.

Ook de metadata aspecten van Instagram maken het effectief voor Influencer Marketing. Zo zijn er, net als op Twitter, hashtags die kunnen trenden. Een slimme Influencer haakt hier op in, wat het bereik effectief vergroot. Ook een goed gekozen titel scheelt een slok op een borrel. Daarnaast kun je gemakkelijk content delen, zodat een effectieve foto zich als een lopend vuurtje over Instagram kan verspreiden. Dit maakt Instagram Influencer Marketing zo’n interessante optie voor menig bedrijf, en Juulr kan je hierbij helpen.

Bron: Juulr.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *