Wat kun je met een zakelijk instagram profiel?

Instagram heeft meer dan 4 miljoen gebruikers in Nederland. Een groot deel ervan gebruikt instagram elke dag. En Instagram wint nog steeds veel populariteit, zegt de jaarlijkse sociale media-enquête die begin 2019 door Newcom Research werd gepubliceerd. Het dagelijks gebruik van Instagram-gebruik stijgt sterk in de categorie tot 39 jaar. Maakt jouw doelgroep deel uit van deze categorie? Volgens onze online marketing expert in Breda is het belangrijk om te weten wat je kunt met een zakelijk instagram profiel.

Een bedrijfsprofiel heeft voordelen

Een Instagram-bedrijfsprofiel kan interessant zijn voor bedrijven. Met een bedrijfsprofiel kunt je statistieken van jouw profiel bekijken. Dit is alleen mogelijk in de app, en is nog niet beschikbaar op de desktop versie. Dit kun je allemaal in zien met een bedrijfsprofiel:

  • Welke berichten hebben de meeste likes, comments en views?
  • Wanneer zijn mijn?
  • Waar komen ze vandaan?
  • Zijn het mannen / vrouwen
  • Wat is hun leeftijd?

Met een bedrijfsprofiel krijg je ook inzicht in de dagen wanneer je volgers over het algemeen actiever zijn.

Swipe-up link in Instagram Stories

Zodra je minimaal 10.000 volgers hebt is het mogelijk om een swipe-up link aan je verhaal toe te voegen. Wanneer een kijker je verhaal omhoog swipet zien ze een link die je hebt toegevoegd. Zo kunnen ze makkelijk doorklikken naar bijvoorbeeld je website.

Naast de minimale vereiste van 10.000 volgers moet je ook een geverifieerd bedrijfsprofiel hebben. Een geverifieerd bedrijfsprofiel geeft aan dat het betrouwbaar is. Dit kun je zien door een blauw vinkje achter de accountnaam. Dit wordt ook de verificatiebadge genoemd. Bij de instellingen in de Instagram-applicatie zie je de optie ‘verificatie aanvragen’. Zodra je profiel geverifieerd is kun je gebruik maken van de swipe-up links.

Adverteren op Instagram

Daarnaast is het ook mogelijk om te adverteren op Instagram. Targeting op Instagram werkt hetzelfde als Facebook. Omdat Instagram deel uitmaakt van Facebook. Je kunt adverteren in de feed en in stories. In stories kun je het beste adverteren met een enkele afbeelding of video. In de feed kun je varieren met afbeeldingen, video’s en carousels.

Bovendien is er veel mogelijk op het gebied van targeting. Richt je je op new prospects targeting op basis van verschillende interesses? Of wil je jouw websitebezoekers opnieuw bereiken door middel van retargeting?

Hulp bij het adverteren op Instagram?

Bij Think Online werken ze dagelijks aan social media campagnes. Wanneer je aan de slag wilt met instagram advertisements kun je het bij Think Online uitbesteden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *