Tips om meer verkeer naar je website te halen

Heb je een website, maar heb je het idee dat er meer uit te halen valt dan nu het geval is? Er zijn verschillende manieren en strategieën om omzet uit je website te halen. Om geld te verdienen met je website moet je er natuurlijk eerst voor zorgen dat je potentiële klanten je weten te vinden. Daarover wil ik het in dit artikel met je hebben. Lees vooral verder!

Zoekmachineoptimalisatie

Met behulp van zoekmachineoptimalisatie (ook wel bekend als seo) optimaliseer je je website voor de grote zoekmachines, zoals Google en Bing. Bij zoekmachineoptimalisatie is het de bedoeling dat je website als eerste naar voren komt wanneer potentiële klanten relevante zoektermen invullen. Op die manier haal je waardevolle traffic naar je website en dit stelt je in staat om je online omzet te vergroten. Met alleen verkeer op je website ben je er natuurlijk nog niet; je moet er wel voor zorgen dat je website goed in elkaar zit. Een goede user experience en een werkende strategie achter je website zijn daarvoor bijvoorbeeld van ongekend belang. Een online marketing bureau kan je hier meer over vertellen.

Adverteren

Naast het verkrijgen van organisch verkeer, kun je ook betalen om meer bezoekers naar je website te krijgen. Als je ervoor openstaat om te adverteren, dan heb je verschillende mogelijkheden. Zo kun je een campagne voor Google Adwords of – als je fysieke producten verkoopt – Google Shopping opstarten. Naast adverteren via Google, kan het ook erg lonend zijn om te adverteren via social media. Via sociale platformen als Facebook en Instagram kun je jouw bedrijf gemakkelijk bij je doelgroep onder de aandacht brengen. Facebook en Instagram bieden je de mogelijkheid om uitgebreid te segmenteren. Hierdoor kun je je campagnes nauwkeurig afstemmen op je doelgroep, voor een optimaal resultaat.

Inbound marketing

Naast zoekmachineoptimalisatie en adverteren via Google of sociale kanalen zijn er nog meer mogelijkheden om meer verkeer naar je website te lokken. Een strategie die de afgelopen jaren erg in opkomst is, is inbound marketing. In tegenstelling tot veel andere marketingstrategieën, heeft inbound marketing een ‘magneetfunctie’. De bedoeling is dat potentiële klanten met waardevolle content naar de website worden ‘gelokt’. Inbound marketing is in feite een combinatie van verschillende marketingmethoden die gezamenlijk worden ingezet. Om inbound marketing goed toe te passen, dien je ervoor te zorgen dat je waardevolle content verspreidt, dat je website goed vindbaar is in Google en dat je goed presteert op social media.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *