Event marketing trends 2019

Evenementen zijn goede tools om verschillende bedrijfsdoelen te realiseren. Ze worden niet meer los ingezet maar als onderdeel van de marketing- en communicatiestrategie. Dit zijn de event marketing trends van 2019.

 

Blijf dicht bij je identiteit

Met kleinere evenementen organiseren kunnen verschillende doelgroepen gericht en persoonlijk benaderd worden. Hiermee wordt een grotere betrokkenheid bij het bedrijf of het merk gecreëerd. In 2019 gaan meer kleine evenementen georganiseerd worden. Lastig om onderscheidend te zijn? Dit evenementenbureau geeft als advies: ‘’Kijk eens in de spiegel en blijf dicht bij jezelf in je communicatie-uitingen en dus ook in je events. Want iedereen is uniek en dat is dus je onderscheidende factor. Authenticiteit zal in de toekomst belangrijker zijn dan ooit.’’

 

Influencers

Niet alleen je externe, maar ook je interne doelgroep is steeds lastiger te motiveren een evenement te bezoeken. Door de drukke sociale levens moet een werkgever zijn best doen om onderdeel te worden van de overvolle agenda’s van de werknemers. Met de juiste sprekers en activiteiten zorg je ervoor dat jouw doelgroep het event niet wil missen. Ook de aankondiging is belangrijk. Laat de aankondiging van je event in 2019 door een influencer doen. Dit is geloofwaardig en verrassend.

 

Interactief en persoonlijk

In 2019 zijn interactieve en persoonlijke events heel belangrijk. Mensen willen niet meer alleen maar getuige zijn maar ze willen ook meedoen en ervaren. Langdradige speeches zijn verleden tijd. Meer korte gesprekken in combinatie met activiteiten in het publiek. De afgelopen jaren wordt er steeds vaker een mix tussen zakendoen, informatie delen en entertainment gezocht.

 

Verlichting tijdens evenementen

Men wordt 24/7 overspoeld met informatie. Er is steeds meer behoefte aan verlichting tijdens evenementen. Dit geldt ook voor interne events. Het droog presenteren van doelen en deadlines is niet meer van 2019.

 

Brain dates

Voorafgaand aan en event worden deelnemers gevraagd welke kennis ze kunnen delen en welke kennis ze graag willen opdoen. Op basis daarvan wordt voor iedereen een individuele invulling voor het evenement bepaald.

 

Technische speeltjes

Wearables hebben het afgelopen jaar terrein gewonnen. Deze event trend is nog steeds in ontwikkeling maar zal in 2019 meer vorm gaan krijgen. De tools zijn er al wel maar ze worden nog niet optimaal ingezet, zoals beveiliging en parkeerbegeleiding.

 

Menselijk

Relaties, werknemers en leveranciers, het zijn allemaal mensen. Ze hebben aandacht en liefde nodig en willen gehoord worden. Iedereen die de mensen, het contact en de onderlinge relatie centraal stelt is toekomstbestendig.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *